جدیدترین اخبار تلویزیون های سونی در CES2017

جدیدترین اخبار تلویزیون های سونی در CES2017

سونی تلویزیون 4K اولد براویا با پشتیبانی از Dolby Vision HDR را معرفی کرد.


سونی در نمایشگاه CES 2017 تلویزیون پرچم‌دار خود برای سال ۲۰۱۷ را با نام XBR-A1E Bravia 4K OLED TV معرفی کرد. با این اتفاق، تغییر رویه‌ی سونی در فناوری‌های صفحه نمایش نیز تأیید شده است. تلویزیون‌های اولد در سال‌های گذشته انتخاب ال‌جی بوده‌اند و در این مدت باقی شرکت‌ها رو به استفاده از پنل‌های LCD آوردند؛ اما بالاخره به نظر می‌رسد ال‌جی در کنار خود رقبای جدید مثل سامسونگ، سونی و پاناسونیک را نیز خواهد دید.
سونی معتقد است استفاده از پنل‌های اولد باعث می‌شود عمق مشکی بی‌نظیر، رنگ‌های پویا، کنتراست داینامیک، تصاویر واضح و زوایای دید گسترده را شاهد باشیم. البته سونی خود پنل های اولد مورد استفاده را نمی‌سازد و احتمالا سازنده‌ی آن ال‌جی دیسپلی (شرکتی مستقل از ال‌جی الکترونیکس) است؛ اما خود سونی در این رابطه اطلاعاتی ارائه نداده است.

Dolby Vision HDR در این تلویزیون پشتیبانی می‌شود و تراشه‌ای با نام  4K HDR Processor X1 Extreme  در آن قرار گرفته است که وظیفه‌ی پردازشی را در این تلویزیون برعهده دارد. تلویزیون جدید سونی بسیار باریک است و باعث شده شرکت ژاپنی بیشتر قطعات داخلی را از پنل به پایه‌ای که تلویزیون را نگه‌ می‌دارد، منتقل کند.

سری A1E Bravia در ابعاد ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی برای فروش در دسترس خواهند بود. سونی در مورد قیمت آن سخنی به میان نیاورده است؛ اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قیمت تلویزیون‌های اولد ‌ال‌جی در بازه‌ی ۲۵۰۰ دلار (۵۵ اینچی) تا ۲۰ هزار دلار برای اولد ۷۷ اینچی سری Signature با نام جی 6 قرار دارد. به این ترتیب نمی‌توان بازه‌ی قیمتی دقیقی برای این تلویزیون‌ها اعلام کرد. از طرفی سونی زمان عرضه‌ی پرچم‌دار جدید خود را نیز اعلام نکرده است؛ اما طبق روال همیشگی معمولا تلویزیون‌های معرفی‌شده در CES، در بهار همان سال عرضه می‌شوند.
اما نکته‌ی جالب در مورد تلویزیون جدید سونی، در بخش صدا نهفته است.  سونی این فناوری را Acoustic Surface نامیده است و می‌گوید با توجه به اینکه پنل‌های اولد نیاز به backlight ندارند، سونی توانسته است با استفاده از فناوری مذکور، صدا را از خود پنل و البته تمام نقاط آن به سمت بیننده ارسال کند؛ به این معنی که تمام پنل صفحه نمایش مانند اسپیکر نیز عمل خواهد کرد. همانند دیگر تلویزیون‌های سونی، سری جدید براویا از اندروید تی‌وی پشتیبانی می‌کنند.
همچنین سونی سری تلویزیون‌های LED خود را با اضافه کردن دو خانواده‌ی جدید X940E و X930E جانی دوباره داده است. این تلویزیون‌ها نیز از لحاظ قدرت پردازشی پیشرفت داشته‌اند و از Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کنند.