عصر جدیدی در صدا

عصر جدیدی در صدا

عصر جدیدی در صدا 

موسیقی که یک هنرمند دقیقا خواهان آن است

برای صدایی با کیفیت عالی (High-Resolution) آماده شوید نسل بعدی موسیقی به گونه ای طراحی شده تا لذت شنیدن موسیقی را به اوج برساند. جزئیات، نکات ظریف و ریزه کاری ها را با وضوح کامل کشف خواهید کرد به طوری که تا به حال آنها را نشنیده اید و بدین ترتیب trackهای مورد علاقتان جان تازه ای می گیرند.

 

 صدای High-Resolution چیست؟

صدای High-Resolution توسط دیجیتال سازی منبع اوریجینال صدای آنالوگ تولید می شود. این نوع صدا با نمونه برداری و نرخ بیت (bit rate) بسیار بالاتری از استاندارد 16bit/44 که در CD ها مورد استفاده قرا می گیرد، ضبط شده است. با این که هیچ استانداردی در این صنعت وجود ندارد، ولی متداول ترین نوع صدای High-Resolution مورد استفاده 24bit/96kHz و 24bit/192kHz می باشند.

هرچقدر میزان دیتای ضبط شده بیشتر باشد، موسیقی به صدای اورییجنال آنالوگ ضبط شده نزدیک تر خواهد بود در نتیجه تجربه احساس یک اجرای زنده یا ضبط استودیویی زنده را در شما ایجاد می کند.

 

زمان

منبع اوریجینال آنالوگ

 44.1kHz/16bitکیفیت صدای CD

192kHz/24bit کیفیت صدای High-Resolution

 

کیفیت صدای بهتر به هر طریقی که گوش دهید

فرمت های متفاوت و گوناگونی برای صدایی High-Resolution وجود دارد. حجم این نوع فایل ها به علت مقدار دیتایی که در صدای High-resolution گنجانده شده است معمولا بسیار زیاد است. برای کاهش حجم فایل به اندازه ای که قابل کار باشد و در واقع کیفیت خود را از دست ندهد، تکنولوژی های مختلف فشرده سازی فایل های و فرمت های صوتی که در زیر به آنها اشاره شده بوجود آمده است:

 

DSD (DSF/DFF)

 Direct Stream Digital فرمتی برای ضبط کردن است که در تجهیزات حرفه ای برای تولید CDهای صوتی با کیفیت فوق العاده (Super Audio CD) به کار می رود.  DFS و DFF فایل های صوتی هستند که در دانلودها یا پخش از طریق برنامه های پخش موسیقی مورد استفاده قرار می گیرند. DFS امکان نگهداری فراداده (metadata) (اطلاعاتی در مورد فایل) را در خود دارد ولی DFF از این قابلیت برخوردار نیست.

 

WAV

waveform (Waveform Audio File Format) نوعی فرمت فایل صوتی است که برای Windows® ساخته شده است.

AIFF

Audio Interchange File Format یا AIFF نوعی فرمت فایل صوتی است که برای کامپیوترهای مکینتاش اپل ساخته شده است.

 

FLAC

 Free Lossless Audio Codec اجازه می دهد که فایل های صوتی کدگذاری شده (فشرده شده) را از کدگذاری خارج کنند و به آنا را به حالت اوریجینال خود برگردانند که در واقع به این کار "lossless compression" گفته می شود.

 

ALAC

Apple Lossless Audio Codec توسط شرکت Apple برای فشرده کردن دیتای موسیقی دیجیتال ساخته شده است.